Første CLT-byggeri på Grønnegården
Børnehuset Grønnegården er ELINDCOs første CLT-byggeri.
Byggeriet er opført for Gladsaxe Kommune og svanemærket.
Tøystrupmødet og 2025-strategi
På bestyrelsesseminaret på Tøystrup Gods godkendes strategien frem mod 2025.
Visionen om at blive markedsleder, den foretrukne samarbejdspartner og en attraktiv arbejdsplads sætter sammen med virksomhedens værdier en tydelig ramme for den fortsatte og lønsomme udvikling af virksomheden.
Ny direktør ved planlagt generationsskifte
I efteråret 2020 tiltræder ELINDCOs nye administrerende direktør Jørgen Thomsen, som afløser for Steen Justesen, der forlader virksomheden som 63-årig.
Rigshospitalet, Nordfløjen
Efter mere end 3 1/2 års arbejde på Rigshospitalets nye Nordfløj afleverer ELINDCO byggeriet i april 2019.
Byggeriet vandt i 2021 European Healthcare Design Award 2021 og The International Architecture Award 2021.
Første svanemærkede byggeri
ELINDCO opfører sit første svanemærkede byggeri – Børnehuset Regnskoven – for Gladsaxe Kommune.
Børnehuset er opført som et let byggeri med facade- og tagkonstruktioner i træ og grønt sedumtag.
Omsætningen runder en halv mia. kr.
Målsætningen fra Golfmødet om en omsætning på en halv milliard realiseres allerede i regnskabsåret 2017/2018 – et år før tid.
Bæredygtigt byggeri på Duevej
ELINDCO afleverer det første bæredygtige byggeri, der DGNB-certificeres til DGNB Guld og Diamant for bæredygtigt arkitektonisk kvalitet. Byggeriet anerkendes med rosende omtale ved Frederiksberg Kommunes bygningspræmiering i 2019.
Bedste økonomiske resultat
I regnskabsåret 2015/2016 opnår ELINDCO det bedste resultat nogensinde og målet om den halve milliard er indenfor rækkevidde.
Første byggeri over 100 mio. kr.
ELINDCO vinder kompletteringsentreprisen på KUA 3, Københavns Universitet Amager.
Med den første opgave på over 100 millioner kroner er entreprisen det første skridt på vejen mod omsætningen på den halve milliard kroner.
Danmarks største krematorium
ELINDCO afleverer det nye fælleskrematorium i Ringsted og afslutter dermed virksomhedens til dato største totalentreprise.
Golfmødet og 2018-strategi
Ved Golfmødet i 2013 formulerer ELINDCOs ledelse sammen med bestyrelsen en vækststrategi. Målsætningen er, at omsætningen skal ramme en halv mia. kr. i 2018.
Strategien er at tage større markedsandele i segmentet af sager med en entreprisesum på mere end 100 millioner.
Ny administrerende direktør i planlagt generationsskifte
Efter 16 år som administrerende direktør går Jens O. Eriksen i 2005 på pension som en del af et planlagt generationsskifte.
Steen Justesen indtræder som administrerende direktør og udgør sammen med medarbejderne Per Pedersen, Per Staalgaard, Per Bager og Mikael Hesselø den nye ejerkreds i ELINDCO.
First mover på arbejdsmiljøet
I sommeren 2003 bliver ELINDCO arbejdsmiljøcertificeret. Certificeringen bekræfter, at virksomheden har opbygget et system, der sikrer et godt arbejdsmiljø.
Det gode arbejdsmiljø og sikkerhed er også i dag væsentlige fokusområder for ELINDCO.
Erik Lind forlader livsværket
Som planlagt forlader Erik Lind posten som bestyrelsesformand. Anders Borg–Hansen overtager posten som bestyrelsesformand for ELINDCO.
Unibanks Erhvervspris går til ELINDCO
ELINDCO hædres i 1995 med Unibanks Erhvervspris.
I begrundelsen fremhæves ELINDCO som en ”markant og kvalitetsbevidst repræsentant for sin branche, der satser på uddannelse og udvikling af medarbejdere samt en høj grad af åbenhed i kommunikation til både medarbejdere og eksterne samarbejdspartnere”.
Første administrerende direktør
Erik Lind overdrager den daglige ledelse til ELINDCOs første administrerende direktør Jens O. Eriksen.
Erik Lind fortsætter som bestyrelsesformand frem til 2001.
Oprettelse af Annalise og Erik Lind’s Familiefond
Den 29/12 1980 opretter Erik og Lise Lind en uddannelsesfond.
Formålet er bl.a. at yde støtte til nuværende og tidligere medarbejdere samt sådanne medarbejderes børn og efterladte.
Intern Orientering – førsteudgave
Med første udgave af medarbejderbladet Intern Orientering ønsker Erik Lind at skabe en kommunikationskanal, der understøtter hans ideer om en arbejdsplads med åbenhed og et højt kommunikationsniveau mellem medarbejdere og ledelse.
Fra havebord til Rådalsgård
Efter en overbevisende opstart med massiv ordretilgang og vækst flytter ELINDCO hovedsæde fra havebordet i kælderen hos Erik & Lise Lind til den smukke ejendom Rådalsgård i strandkanten ved Roskilde Fjord.
Apteringsentreprisen Herlev Sygehus
Et af de toneangivende byggerier i ELINDCOs historie er apteringsentreprisen på Herlev Hospital i 1971. Med en entreprisesum på dengang svimlende 21 mio. kr. bliver opgaven en katalysator for ELINDCOs vækst. Medarbejderstaben stiger til 70 mand og allerede her lægges kimen til et af ELINDCOs specialer: planlægning, styring og eksekvering af store apteringsentrepriser.
Flyvende opstart for E. Lind & Co.
ELINDCO fejrer 1-års jubilæum med en medarbejderstab på 12 ansatte og flere vundne sager for offentlige bygherrer i ordrebogen.
Klar plan, visionære ideer og handling
Den 31. august 1968 grundlægger tømrermester Erik Lind og hustruen Annalise Lind sammen med en håndfuld tætte kollegaer en ny virksomhed, E. Lind & Co.
Præcision, kommunikation og ordholdenhed er fra starten centrale værdier for virksomheden, som med den karismatiske og visionære Erik Lind i spidsen hurtigt får solidt fodfæste og skaber fundamentet til en succeshistorie.
Erik Lind har allerede fra ELINDCOs tidligste år en klar plan for rammerne omkring virksomhedens ledelse og udvikling; herunder at han som 50-årig vil træde ud af den daglige ledelse og ansætte en administrerende direktør – og at han som 60-årig ikke længere vil være virksomhedsejer.